Glasvezel Zuidenveld – Opzeggen huidige abonnement

Wanneer moet ik mijn huidige abonnement opzeggen?

Niet zo’n rare vraag. De huidige aanbieders van internet en TV houden u liever nog een jaar of langer als klant natuurlijk. Vaak krijgen bewoners van gebieden waar glasvezel aangelegd wordt, ineens prachtige aanbiedingen van hun provider. Een aantal maanden korting, meer mb’s, een maandje Netflix, het kan niet op, als u maar abonnee blijft.

Wat is wijsheid?

Aangezien de planning van de aannemer steeds meer in detail bekend zal worden, kunt u zelf wel ongeveer uitrekenen hoe lang het nog duurt voordat u een werkende glasvezelverbinding in huis hebt. Zo lang laat u uw huidige abonnement gewoon doorlopen. Het is namelijk zo dat een abonnement dat meer dan een jaar loopt, altijd per maand opzegbaar is. U kunt dus, zodra u een werkende verbinding in huis hebt, het ‘oude’ abonnement opzeggen.

Overlap

Is het verstandig om het oude abonnement door te laten lopen tot u een werkende glasvezelverbinding in huis hebt? Ja, ook als dat een korte periode dubbele kosten betekent, is dat altijd de meest verstandige keuze. Er kan altijd op het laatste moment onverwacht iets mislopen en dan zou u even zonder internet en tv zitten, en dat wil toch niemand meer tegenwoordig!

Bron: Glasvezel Zuidenveld
Blogdatum: 21 juni 2019
Auteur: Marja Jonkers